مراقبت از پوست

فواید ماسک زغال برای پوست

ماسک زغال فعال برای صورت

ماسک زغال فعال

زغال فعال که به نام کربن فعال یا کربن گیاهی نیز شناخته می شود، یک ماده طبیعی است که از سوختن در دمای بالا و در محیطی بدون اکسیژن از انواع چوب (بید، توس، صنوبر) ترکیب شده با سنگ و پوسته میوه به دست می آید. عملکردهای ضد باکتری و ضد قارچی زغال فعال از زمان های قدیم به خوبی شناخته شده است. انواع محصولات برای اختلالات معده و روده یکی از شایع ترین هاست. در سال های اخیر، استفاده گسترده ای در بخش لوازم آرایش پیدا کرده است. بیایید تمام خواص مفید ماسک زغال که به نام ماسک سیاه نیز شناخته می شود را کشف کنیم.

 

زغال چوب گیاهی چیست؟

زغال گیاهی که به نام ذغال فعال یا کربن فعال نیز شناخته می شود و از زمان های قدیم به دلیل خواص آن شناخته شده است، یک ضد باکتری و ضد قارچ طبیعی است و همچنین یک ترکیب عالی برای تمیز کردن پوست شما است. تصادفی نیست که این یک پاک کننده است. این ماده در بسیاری از فرمول ها دقیقاً به دلیل توانایی آن در “جذب” هر نوع ناخالصی به سطح است. این ماده در واقع یک ماده طبیعی است که از احتراق چوب یا ضایعات پردازش آن در دمای بالا، در غیاب آتش (کلسیناسیون) و در یک فضای ضعیف از نظر اکسیژن (کربنیفیکاسیون) به دست می آید. پودر بسیار متخلخل، بی بو و بی مزه. از چوب های مختلفی مانند بید، صنوبر، توس و همچنین نارگیل یا بامبو و یا از پوسته و هسته میوه به دست می آید. پس از آن زغال سنگ برای بار دوم در حضور بخار آب، هوا یا گاز سوزانده می شود تا قدرت جذب (فعال سازی) آن افزایش یابد. در نظر بگیرید که سطح یک چوب کوچک می تواند ناخالصی هایی مانند مس، کلر، جیوه و هر نوع فلز سنگین دیگری را کاتالیز کند.

 

ماسک زغال یک ترکیب عالی در برابر ناخالصی ها

ماسک زغال سیاه (که بلک ماسک نیز نامیده می شود) می تواند یک ترکیب عالی در برابر عیوب باشد. ماسک جوش سر سیاه زغال از شرق می آید: ماسک سیاه آخرین نوآوری در مبارزه با ناخالصی ها و جوش های سر سیاه است. به لطف زغال گیاهی می توانید پوستی صاف و تمیز داشته باشید.

 

عملکردهای مهم ماسک زغال فعال

به جلوگیری از لک کمک می کند و رنگ چهره را روشن می کند

روغن های اضافی را جذب می کند (از جمله پوست سر)

منافذ را کوچک می کند

از بین برنده جوش سرسیاه

 

ماسک زغال فعال برای روشن شدن پوست

استفاده از ماسک سیاه، از بروز جوش های بعدی صورت جلوگیری می کند و در نتیجه کمتر جای لک و آکنه بر روی پوست به وجود می آید. سلول های مرده منافذ پوست را مسدود می کنند و بنابراین رنگ پوست تیره و کدر می گردد. این ماده طبیعی، یک لایه بردار ملایم برای خلاصی از شر سلول های مرده می باشد. درست عملکردی مشابه آهن ربا دارد. آهن ربایی برای از بین بردن ناخالصی ها. پوست شما عمیقاً تمیز شده و کمتر مستعد عیوب است.

از اسکراب های زغالی برای لایه برداری و پاکسازی همزمان پوست خود استفاده کنید.

 

ماسک زغال فعال برای پوست چرب

روغن های اضافی را جذب می کند

اگر وقتی در آینه نگاه می کنید، پوست صورت شما براق به نظر می رسد ، ماسک زغال فعال را امتحان کنید.

زغال چوب علاوه بر از بین بردن سموم و باکتری ها، برای جذب روغن های اضافی و سبوم پوست و مو بسیار عالی است. و از براق شدن پوست جلوگیری می نماید. همین مفهوم در مورد پوست سر نیز صدق می کند! پوست سر که اغلب فراموش می شود، کلید سلامت مو است و استفاده از محصولات زغال چوب راهی عالی برای ایجاد تعادل مجدد و کمک به طولانی شدن زمان بین شستشو است. در واقع، زغال چوب بهتر می‌تواند روغن‌ها و سموم اضافی را در پایه مو از بین ببرد و به شما کمک می‌کند تا به موهایتان حجم بیشتری بدهید.

 

ماسک زغال فعال برای منافذ پوست

منافذ را کوچک می کند

اگر از منافذ قابل مشاهده رنج می برید، ماسک زغال چوب را امتحان کنید. ماسک سیاه زغال قابض بوده و قدرت سفت کنندگی دارد و به این ترتیب می تواند، منافذ باز پوست صورت را ببند.

 

ماسک جوش سرسیاه

مزیت استفاده از ماسک زغال صورت در برابر جوش های سر سیاه چیست؟ دکتر نینا روز، متخصص پوست توضیح می دهد که این یک تجربه خوشایند است که احساس تمیزی و پذیرش پوست را به جا می گذارد. ماسک کربن به باز کردن منافذ کمک می کند. به عمق اپیدرم نفوذ می کند و آن را پاک سازی می کند. ماسک باید چند دقیقه بماند، اما زمانی که پوست شروع به سفت شدن کرد باید برداشته شود. باید با دقت شسته شود. توصیه می کنم در صورت امکان حداقل یک بار در هفته از ماسک پاک کننده عمیق پوست یا همان ماسک سیاه زغالی استفاده کنید.

 

منبع: ++

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *