مراقبت از پوست

روتین مراقبت از پوست در پاییز و زمستان

روتین پوستی پاییز و زمستان

روتین پوستی پاییز و زمستان

با تغییر فصل و تغییرات دمایی و هوایی، باید، باید و باید روتین پوستی ما هم تغییر کند. با شروع فصول سرد سال، هوا خشک تر می گردد. این خشکی هوا بر روی پوست تاثیرات منفی دارد. بنابراین برای داشتن پوستی زیبا و سالم، آماده شوید تا روتین پوستیتان را تغییر دهید. در این مطلب تغییرات روتین پوستی پاییز نسبت به فصول گرم سال را بیان کرده ایم.

پاک کننده های آرایش در روتین پوستی پاییز

نکته اول اینکه حتما به صورت دابل کلینزینگ double cleansing، آرایش صورت را پاک نمایید. یعنی ایتدا با یک پاک کننده تمام آلودگی ها و چربی ها را از صورت پاک نمایید و سپس از یک شوینده بر پایه آب، استفاده نماید. اگر برای این منظور در فصل تابستان از میسلارواتر استفاده می کرده اید، اکنون آن را کنار گذاشته و از روغن های پاک کننده یا بام پاک کننده آرایش برای این فصل استفاده نمایید.

روتین مراقبت از پوست در پاییز

استفاده از شوینده ملایم

در فصول سرد سال حتما از شوینده های ملایم بدون لایه بردار استفاده نمایید. و به ویژه بعد از روغن های پاک کننده صورت در شب از شوینده ملایم استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: شناخت انواع پوست

مرطوب کننده قوی در روتین پوستی پاییز

در فصول سرد سال، به علت خشکی هوا، پوست سریعتر چربی خود را از دست می دهد. بنابراین در فصل پاییز و زمستان حتما از مرطوب کننده های غنی و قوی تر از مرطوب کننده های تابستانی استفاده نمایید. تا میزان و مدت زمان بیشتری رطوبت را برای پوست حفظ نمایند.

حتما از مرطوب کننده هایی استفاده نمایید که حاوی سرامید، روغن جوجوبا، شی باتر و کمی اسید لاکتیک باشند.

نکته: بلافاصله بعد از حمام پوست صورت و همچنین بدن خود را با کرم و لوسیون مرطوب و چرب نمایید.

کرم دور چشم آبرسان

پوست اطراف چشم نازک تر بوده و بیشتر از قسمت های دیگر آب و چربی از دست می دهد. بنابراین استفاده از کرم های دور چشم آبرسان با روغن های طبیعی مانند شی باتر را لحاظ کنید.

سرم آبرسان قوی

در روتین پوستی مخصوص فصل پاییز، شب ها و حتی روزها از سرم های حاوی هیالورونیک اسید استفاده کنید. هیالورونیک اسید ماده ای طبیعی است که از نوزادی در بدن تولید می شود. و باعث نرمی و لطافت پوست می گردد. با افزایش سن و شرایط محیطی کم کم میزان تولید آن کاهش می یابد.

یکی از این شرایط محیطی که میزان تولید هیالورونیک اسید را کاهش می دهد، خشکی هوا است. بنابراین استفاده از سرم های حاوی هیالورونیک اسید، کمک شایانی به نرمی، لطافت و شادابی پوست می کند.

نکته: به هیچ وجه در فصل پاییز ضد آفتاب را ترک نکنید. و بهتر است از ضد آفتاب های حاوی آبرسان استفاده نمایید.

جلوگیری از خشکی لب در روتین پوستی پاییز

خشکی هوا در فصول سرد سال، بر روی پوست لب ها هم تاثیر می گذارد. آن ها را خشک و پوسته پوسته می نماید. برای جلوگیری از این مشکل، حتما در روتین پوستی پاییز از بالم لب استفاده نمایید. می توانید شب تا صبح یا به صورت روزانه استفاده نمایید.

+

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *