مراقبت از پوست

چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟

شناخت انواع پوست

انواع پوست و راهنمای نحوه مراقبت از آن

اولین قدم در مراقبت از پوست، شناخت نوع پوستمان است. زیرا با توجه به تشخیص انواع پوست می توان، محصولات مراقبتی و زیبایی پوست را انتخاب و خرید کرد. آگاهی از نوع و شناخت آن، در جهت پیشگیری، درمان و حفاظت از پوست بسیار با اهمیت است.

انواع پوست عبارتند از: خشک، چرب، معمولی، مختلط و حساس.

شاید تا بحال برایتان پیش آمده باشد، محصول پوستی که برای دوستتان مناسب بوده، برای شما فایده نداشته است. یا حتی باعث بروز عوارضی بر روی پوست شده است. یا شنیده باشید یکی از آشنایتان درباره فلان برند بسیار ناراضی است، اما محصولات همان برند برای شما خیلی مناسب بوده است. دوباره تاکید میکنیم که شناخت نوع پوست و در ادامه آن انتخاب محصولات بهداشتی، مراقبتی و آرایشی پوست بسیار مهم است. و  یک محصول به هیچ وجه نسخه جادویی برای تمام افراد نیست.

استفاده اشتباه از یک محصول باعث بروز عوارض بیشتر و حتی چین و چروک در طول زمان خواهد شد.

عوامل تعیین کننده نوع پوست

در اصل نوع پوست، بر اساس ژنتیک شکل می گیرد، اما بسیاری از عوامل روزمره و محیطی نیز بر آن تاثیرگذار است. عواملی مانند آب و هوا که میتواند باعث بهتر یا بدتر شدن پوست گردد. تغییرات هورمونی، دارویی و غذایی نیز بر روی نوع پوست بسیار تاثیرگذارند. و در نهایت مراقبت های پوستی و روتین مورد استفاده پوستی میتواند روی وضعیت پوست به شدت تاثیرگذار باشد.

اهمیت شناخت انواع پوست

پوست صورت یکی از اجزای مهم بدن در زیبایی ظاهری می باشد. کوتاهی در حفاظت و مراقبت از آن می تواند سبب بروز پیری زودرس و ایجاد چین و چروک گردد. داشتن یک روتین مراقبتی پوستی تقریبا از 30 سالگی به بعد لازم می باشد. اما اگر همین محصولات درست و با توجه به پوستتان خریداری نشود، ممکن است آثار بدتری داشته باشد.

روش های تشخیص انواع پوست

روش تشخیص پوست با دستمال کاغذی

لطفا روش های قدیمی و شنیده شده از دوستانتان را فرموش کنید و با یکی از این دو روش نوع پوست خود را تشخیص دهید.

تشخیص نوع پوست با دستمال کاغذی

روش شماره 1 تشخیص نوع پوست در خانه

صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید. ترجیحا از صابون های قلیایی استفاده نکنید. و سعی کنید بجای کشیدن حوله بر روی صورت، با چند ضربه صورت را خشک نمایید. سپس برای 30 دقیقه بدون اینکه هیچ محصولی به پوست صورت بزنید، آن را به حال خود رها کنید. یعنی هیچ کرم، لوسیون، تونر و یا سرمی به پوست خود نزنید.

بعد از 30 دقیقه با دقت به پیشانی و سپس بینی، گونه ها و چانه نگاه کنید. آیا این نواحی صورت شما برق می زنند؟ پاسخ را نزد خود نگه دارید. 30 دقیقه دیگر هم صبر کنید. حالا ببینید هنگام بالا دادن ابروها یا خندیدن، احساس خشکی و کشیدگی می کنید؟

اگر شما بعد از 30 دقیقه دوم، احساس خشکی می کنید در واقع پوست شما کاملا خشک است.

اگر بعد از همان 30 دقیقه اول تمام صورت شما برق می زند، پوست شما کاملا چرب است.

و اگر پوست شما در برخی قسمت ها مثل پیشانی و بینی و چانه، برق میزند دارای پوست مختلط یا ترکیبی هستید. و اگر برخی قسمت ها فقط کمی براق هستند، پوست شما معمولی است.

روش شماره 2 شناخت نوع پوست در خانه

همانند روش قبل صورت را با یک شوینده ملایم شسته و با ضربه های ملایم حوله آب آن را خشک کنید. حدود 1 ساعت صبر کنید. در این مدت هیچ محصولی به پوست خود نزنید. انواع پوست

حالا چند دستمال کاغذی بردارید و و صورت مجزا برای هر قیمت صورت استفاده کنید. دستمال ها را روی پوست بکشید و در نور نگاه کنید. اگر دستمال ها دارای لک های چرب بودند، پوست آن قسمت چرب است. و اگر هم چرب نشد پوست آن قسمت خشک است. به این ترتیب اگر تمام دستمال ها چرب و دارای لک بود، پوست شما چرب است. و اگر تمام دستمال ها خشک بود، پوست شما خشک است. و اگر بعضی قسمتها چرب بود یعنی پوست مختلط و ترکیبی دارید.

نکته:

این را بدانیم که پوست نوجوانان و افراد زیر 20 سال، به دلیل فعالیت بالای غده های چربی اغلب چرب است. هرچند یک قانون کلی نیست، ولی این مورد را باید در نظر داشته باشیم.

مطالعه مقاله شی باتر چیست؟

تشریح ویژگی های انواع پوست

بر اساس گفته های قبل در تشخیص انواع پوست، به صورت کلی 5 نوع پوست داریم: چرب، خشک، معمولی، حساس و مختلط.

نحوه مراقبت از انواع پوست

علائم پوست چرب:

نشانه های پوست چرب چیست؟

از نشانه های ظاهری پوست چرب می توان به صورت همیشه براق و مرطوب اشاره کرد. پوست هایی که بدون هیچگونه آرایشی همیشه براق به نظر می آیند. این پوست ها مستعد جوش های سرسیاه و سفید بوده و در نواحی پیشانی و بینی همیشه چربی اضافه دارند. همچنین میکاپ بر روی پوست چرب زودتر حالت اولیه خود را از دست می دهد. انواع پوست

علائم پوست چرب

علت بروز پوست چرب چیست؟

پوست چرب بر اثر ژنتیک و عوامل ارثی و یا تغییرات هورمونی به وجود می آید. برخی افراد به دلیل مسائل ژنتیکی دارای منافذی در پوستشان هستند که بسیار فعالند و چربی طبیعی بیشتری نسبت به سایر افراد تولید می کنند. همچنین برخی خانم ها یا آقایان به دلیل ترشح بیش از حد آندروژن و تاثیر مستقیم بر روی سبوم، چربی پوستشان افزایش پیدا می کند. بنابراین منافذ بزرگتر و جوش های بیشتری تولید می گردد.

اما پوست های چرب نسبت به انواع پوست مزیتی دارند. مزیت پوست چرب، نگهداری رطوبت در خود است. که این از بروز چین و چروک جلوگیری می نماید. و این افراد دیرتر دچار پیری پوست می گردند.انواع پوست

نحوه مراقبت از پوست چرب

همیشه سعی کنید از لایه بردارها، شوینده ها و لیف های ملایم استفاده کنید. و پوست های مرده ای که گاها باعث تولید چربی می شود را حذف نمایید.

مصرف کرم آبرسان و مرطوب کننده را به هیچ وجه، کنار نگذارید. زیرا انواع پوست به آبرسان نیاز دارند. در این میان شما باید از محصولات مراقبت پوستی فاقد چربی استفاده نمایید. شوینده فاقد چربی، تونر بدون چربی و حتی مرطوب کننده و آبرسان فاقد چربی استفاده نمایید. تا چربی صورت را متعادل و تنظیم نمایید. انواع پوست

نکته بسیار مهم: از دستکاری جوش ها و حتی دست زدن به صورت بپرهیزید. زیرا این کار باعث رساندن باکتری ها و چربی های دست به صورت شده، و باعث بروز جوش های بیشتری می گردد.

موارد منع‌ مصرف پوست چرب:

  • محصولات مراقبت از پوست مانند مرطوب کننده ها، پاک کننده ها و مواد آرایشی بر پایه روغن
  • محصولات حاوی الکل و سولفات (چرا که باعث خشکی پوست می گردد و در نهایت تحریک پوست و بروز جوش های بیشتر) انواع پوست
  • محصولات بسیار قوی برای رفع جوش و آکنه ( چربی مورد نیاز را از بین برده و پوست احساس خشکی می کند. در نتیجه در یک سیستم دفاعی تولید چربی بیشتری می نماید.)
  • مواد آرایشی دارای چربی (علاوه بر بروز جوش و آکنه، ظاهر براقی به میکاپ می دهد که خیلی زود بهم می ریزد)

مطلب پیشنهادی: ساخت 3 ماسک صورت طبیعی کاربردی با میوه های طبیعی

 

علائم پوست خشک:

نشانه های پوست خشک چیست؟

نشانه های پوست خشک

احساس کشیدگی در پوست، از نشانه های پوست خشک است. پوست خشک در بیشتر مواقع پوسته پوسته شده و دارای لکه های قرمز است. مانند زمانی که شما ناخن هایتان را روی پوست کشیده و پوسته های ریز سفیدی تولید می شود. چربی کمتری تولید می کند و اصلا شاداب نیست. و یا میتوان گفت افراد دارای پوست خشک، چهره ای کدر و خشن دارند.

پوست خشک زودتر از سایر پوست ها، پیر و دارای چین و چروک می گردد. خیلی راحت دچار حساسیت و خراش پوست و حتی اگزما می شوند. دلیل اگزما در پوست خشک، ناشی از ترک خوردن پوست و نفوذ بیشتر باکتری به درون پوست و بدن می باشد.

این افراد دارای خطوط برجسته و خشن در اطراف چشم و لب  و پشت دست ها دارند. انواع پوست

علت بروز پوست خشک چیست؟

عوامل زیادی باعث خشکی پوست می شود. یکی از مهمترین علت های خشک بودن پوست، علل ارثی می باشد. عوامل ژنتیکی بر روی تولید چربی طبیعی پوست (سبوم) تاثیر گذاشته و این غدد به طور طبیعی چربی کمتری تولید می کنند. بنابراین نرمی و انعطاف پذیری پوست از بین رفته و اصطلاحا پوست کشیده شده و ترک می خورد.

از دیگر عوامل می توان به شرایط آب و هوایی مثل کاهش رطوبت هوا، سن، مصرف دارو، تغذیه و نوع موادی که با پوست در تماس هستند اشاره کرد. حمام های گرم و طولانی، استفاده از شوینده ها و پاک کننده های نامناسب نوع پوست، تماس با اشعه آفتاب و عدم استفاده از ضد آفتاب و … باعث خشک شدن مقطعی پوست یا تشدید آن خواهند شد.

پوست دهیدراته یک حالت مقطعی در پوست می باشد. که با نوشیدن آب و در معرض رطوبت قرار گرفتن درمان می شود. اما پوست خشک یک حالت ارثی می باشد.انواع پوست

نحوه مراقبت از پوست خشک

حتما و قطعا از محصولات مراقبت پوست خشک استفاده نمایید.

از یک کرم مرطوب کننده و آبرسان با مواد مغذی استفاده نمایید. و به طور مرتب به صورت صبح و شب و یا هر زمان که لازم بود از آن استفاده نمایید. تا میزان رطوبت پوستتان کنترل شود. از ضد آفتاب آبرسان ترجیحا استفاده نمایید.

حمام و دوش های کوتاه تری داشته باشید و از مواد فاقد صابون استفاده نمایید. همیشه از محصولات ملایم برای پاک کردن آرایش صورت استفاده کنید. بعد از حمام از نرم کننده و آبرسان یا روغن بدن استفاده نمایید. روغن ها و کرم ها همیشه مناسب تر از لوسیونها هستند. مگر اینکه لوسیون فاقد عطر و اسانس استفاده نمایید.

هنگام کار با مواد شوینده حتما از دستکش استفاده نمایید.

از دستگاه های بخور یا رطوبت ساز در منزل و محل کار استفاده نمایید.انواع پوست

 موارد منع‌ مصرف پوست خشک:

  • بیشتر از یکبار در روز دوش نگیرید.
  • به هیچ وجه لیف را با فشار استفاده نمایید.
  • منع مصرف مواد آرایشی و مراقبتی دارای صابون، الکل و عطری
  • کنترل دمای منزل و محل کار و اجازه ندادن گرم شدن زیاد هوا
  • فراموش نکردن استفاده از ضدآفتاب و مرطوب کننده پوست به صورت مرتب و روتین

مطالعه مقاله 13 فایده بخور سرد برای پوست صورت و بدن

 

علائم پوست معمولی

نشانه های پوست معمولی چیست؟

افراد با پوست معمولی قطعا یکی از خوش شانس ترین ها هستند. پوست معمولی اغلب یکدست و یک رنگ بوده و یا براق و مات نیست. منافذ آن کوچک بوده و چین و چروک آن معمولا کم است. بدون حساسیت های شدید و مراقبت های خاص می باشد.

پوست معمولی نه خشک است نه چرب، اما می تواند گاهی و به ندرت هم جوش بزند هم پوسته پوسته گردد. اما اینکه چرا جوش می زند یا گاهی خشک می گردد، فقط به دلیل تغییر شرایط محیطی یا استفاده از محصولات آرایشی و مراقبت از پوست نادرست است. اما نگران نباشید نوع پوستتان تغییر نکرده است، بلکه با تغییر عادت ها اصلاح می شود.

علت داشتن پوست معمولی چیست؟

تنها عامل داشتن پوست معمولی، ژنتیک و عوامل ارثی می باشد.

نحوه مراقبت از پوست معمولی

پوست معمولی به این دلیل پوست معمولی نامیده می شود که دارای تعادل بین چربی و آب است. در هر صورت ممکن است به دلیل شرایط محیطی و بیرونی این تعادل بهم خورده و پوست تحریک و ملتهب یا خشک گردد. در مراقبت از پوست معمولی کافیست از محصولاتی استفاده نمایید که موجب حفظ این تعادل گردد.

کافیست با یک پاک کننده مخصوص پوست معمولی، آن را به صورت روزانه تمیز نمایید. از کرم مرطوب کننده و یک ضد آفتاب مخصوص پوست های معمولی استفاده نمایید. آبرسان ها را حذف ننمایید. همین!

موارد منع مصرف پوست معمولی:

هرگز نحوه مراقبت از پوست معمولی را فراموش نکنید!

 علائم پوست مختلط یا ترکیبی

نشانه های پوست ترکیبی یا مختلط چیست؟

همانطور که از نامش پیداست ترکیبی از چند نوع مختلف پوست می باشد. یعنی قسمت هایی از آن براق و قسمت هایی خشک می شوند. سخت ترین نوع مراقبت در روتین های پوستی برای پوست مختلط می باشد. باید از محصولاتی استفاده نمود که قسمت های چرب را ملتهب و چرب تر نکنند. یا موجب خشکی بیشتر قسمت های خشک پوست نگردد.

در این پوست ترکیبی، قسمت پیشانی، چانه و بینی (قسمت T شکل صورت) غدد چربی فعال تر بوده و پوست چرب داریم. اما در قسمت گونه ها غدد چربی فعالیت محدودی داشته و پوست خشک داریم. یا می توانیم در این نواحی پوست نرمال و معمولی داشته باشیم.

منافذ این پوست بزرگ و باز می باشد.انواع پوست

علت بروز پوست مختلط چیست؟

خب قطعا عوامل ژنتیکی علل اصلی داشتن هر نوع پوستی می باشد. اما در برخی موارد به علت فعالیت بسیار غدد چربی در قسمت T شکل، یا استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی نامناسب برای پوست ترکیبی، تعادل پوست بیشتر بهم خورده و ظاهر پوست بهم می ریزد.

مطالعه مقاله فواید بخور گرم، زمان و روش بخور گرم در منزل

 

 نحوه مراقبت از پوست ترکیبی

یادتان باشد، پوست ترکیبی سخت ترین نوع پوست می باشد. بنابراین مراقبت از آن و انتخاب محصولات پوستی و آرایشی برای آن اهمیت ویژه ای دارد. محصولات مراقبتی پوست برای پوست مختلط باید از نوع ملایم و طبیعی باشد. شوینده های ملایم، کرم های ملایم با عصاره های طبیعی و …

از محصولات طبیعی استفاده کنید و محصولات با ترکیبات شیمیایی قوی را دور بیاندازید. محصولاتی با عصاره های طبیعی چای سبز، خیار و یا بابونه نه تنها آرامش بخش پوست هستند بلکه از تحریک و التهاب آن جلوگیری می نمایند.

از محصولاتی فاقد عطر و رایحه و الکل هستند، استفاده نمایید. انواع پوست

از اسکراب ملایم استفاده نمایید. با این کار سلول های مرده را حذف و چربی های اضافه را دور بریزید.

استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید. بهتر است از یک نوع بسیار ملایم و فاقد چربی استفاده نمایید. اما اگر می توانید از 2 مرطوب کننده در طول شبانه روز استفاده نمایید، بهتر است. یک آبرسان مغذی برای قسمت های خشک و یک مرطوب کننده فاقد چربی برای قسمت های چرب صورت.

استفاده از ضد آفتاب را به هیچ وجه فراموش نکنید. باز هم یادآوری میکنیم پوست مختلط بسیار حساس می باشد. پس حتما از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.

برای شستشوی صورت بهتر است از فیس براش دستی یا برقی استفاده نمایید.

برای خرید فیس براش های دستی دو کاره اینجا کلیک کنید.

 

 موارد منع مصرف پوست ترکیبی:

به هیچ وجه از محصولات دارای الکل استفاده ننمایید. زیرا باعث خشکی بیشتر پوست می گردند.

همچنین نباید از محصولاتی با ترکیبات شیمیایی بسیار استفاده کرد. به عنوان مثال محصولات ضد جوش قوی بیشتر باعث تحریک این پوست می گردد.انواع پوست

 علائم پوست حساس

نشانه های پوست حساس چیست؟

نشانه های پوست حساس

پوست حساس، در واقع یکی از همان پوست های چرب، خشک یا مختلط است اما با حساسیت بیشتر. یعنی پوست های حساس، همیشه مقداری قرمز و ملتهب هستند. یا از همه مهمتر این است که افراد دارای پوست حساس، نمی توانند بسیاری از محصولات آرایشی را استفاده نمایند.

این پوست به راحتی سد دفاعی خود را از دست می دهد، و ورود میکروارگانیسم ها را به درون بدن بسیار راحت می نماید. و به این ترتیب پوست حساس، دچار واکنش های آلرژیک می گردد. این نوع پوست بسیار شکننده می باشد. و اکثر مواقع دارای احساس گرما، قرمز و خارش و یا سفتی همراه است.انواع پوست

پوست حساس در مقابل یک محصول جدید واکنش نشان می دهد یا اینکه بعد اصلاح جوش می زند. به راحتی دچار آفتاب سوختگی، اگزما و یا رزاسه می شوند.انواع پوست

علت بروز پوست حساس چیست؟

قطعا ژنتیک و نوسان های هورمونی، از دلایل اصلی بروز پوست حساس می باشند. اما موارد دیگری همچون شرایط آب و هوایی خشک، یا آب سخت و حتی استفاده از لوازم آرایشی و مراقبتی پوستی حاوی مواد شیمیایی غلیظ یا عطری می تواند سبب تشدید حساسیت و بروز واکنش های آلرژیک گردد.انواع پوست

نحوه مراقبت از پوست حساس

پوست حساس همانطور که از نامش پیداست، در مقابل محصولات دارای مواد شیمیایی، اسانس، عطر، رایحه و الکل به راحتی واکنش آلرژیک می دهد. پس بهترین راه مراقبت از پوست های حساس دور بودن از این ترکیبات می باشد. استفاده از لوازم آرایشی و مراقبت پوستی با ترکیبات طبیعی و گیاهی مانند اوریفلیم و یا ماسک های خانگی توصیه می گردد. مثلا استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن آرگان یا روغن نارگیل در طول روز برای مرطوب کردن پوست استفاده نمایید.

در هنگام شستشو بسیار دقت کنید و به هیچ وجه از لیف های زبر استفاده نکنید.

از ضد آفتاب با بافت بسیار سبک استفاده نمایید.

به هیچ وجه از محصولات مراقبتی پوستی و لوازم آرایشی با بافت سنگین استفاده نکنید.انواع پوست

نکته: افراد با پوست حساس، بهتر است در هنگام خرید محصول جدید، از فروشنده تستر بگیرید و آن را در گوشه ای از پوست خود امتحان کنید. و اگر در 24 ساعت هیچگونه حساسیتی نداشتید اقدام به خرید نمایید. انواع پوست.

روش های شناخت پوست سالم

1- رنگ یکنواخت (رنگ یکنواخت در تمام سطح پوست، شادابی و درخشندگی پوست.)

2- بافت صاف (عدم وجود جوش و ناهمواری.)

3- میزان رطوبت پوست (خاصیت ارتجاعی آن نشان دهنده سلامت پوست است.)

4- حس ها (واکنش نسبت به مواد مختلف، سوزش و خارش نشان دهنده پوست خشک و حساس است.)

منبع: + انواع پوستانواع پوستانواع پوست

۲۱ دیدگاه در “چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟

  1. شهرزاد گفت:

    سلام . ببخشید سوالی داشتم
    تا چه حد نوع پوست به عوامل درونی بدن مربوط هست؟

    1. فاطمه سلیمانی گفت:

      با سلام
      قطعا مهمترین دلیل تعیین نوع پوست، در ابتدا عوامل ژنتیکی می باشد. بعد از آن نوع تغذیه و سلامت اندام های داخلی بدن بسیار تاثیر گذار است. به ویژه در بروز بیماری هایی که موجب چرب شدن پوست و جوش زدن می شود.
      اما همانطور که در مطلب بالا هم گفته شد، بسیار از عادات روزانه ما هم می تواند بر روی تشدید برخی از مشکلات پوستی یا رفع و درمان آن موثر باشد.

      1. ناشناس گفت:

        سلام من یه سوالی داشتم من کل صوتم معمولیه بجز بینیم و اطرافش چربه به این نوع پوست چی میگن؟! موقع خرید روتین همیشه اشتباه بهم محصول رو میدن

        1. naartiti گفت:

          سلام و درود دوست عزیز
          همانطور که در متن مقاله نوشته شده پوست معمولی هم می تواند کمی چرب و یا کمی خشک باشد. اما پوستی که در ناحیه بینی صورت فقط چرب هست را به عنوان پوست مختلط در نظر گرفت. شما در نهایت باید از محصولات با ترکیبات ملایم در عین حال آبرسان استفاده نمایید.

  2. فاطمه سلیمانی گفت:

    tnx for your attention

  3. طیبی گفت:

    مطالبتون عالی و بی‌نظیر بود سپاس از اینهمه اطلاعات مفید وعالی
    ار محصولاتتون هم استفاده کردم عالی و بینظیره🙏

    1. فاطمه سلیمانی گفت:

      با سلام
      ممنون از توجه و محبت شما

  4. نجمه گفت:

    درود و ساعت خوش
    پوستی که در قسمت چانه چرب و در قسمت‌های دیگه خشک هست از چه شوینده ای بهتره استفاده کنه؟

    1. فاطمه سلیمانی گفت:

      با سلام
      درود بر شما
      این پوست ترکیبی می باشد. بهتر از است از شوینده های ملایم و فاقد عطر و الکل استفاده شود که باعث تحریک بیشتر پوست نگردد. به عنوان مثال شوینده خیار و تی تری (چای سبز) اوریفلیم و یا شوینده انار وان اسپرینگ.
      همچنین می توانید از ماسک صورت بن بنگ بیوآکوا استفاده نمایید. هم تعادل چربی پوست را برقرار کرده هم منافذ باز پوست را میبندد. از بروز جوش های جدید جلوگیری می نماید.

  5. مونا گفت:

    با سلام و درود
    امکانش هست در مورد جوش زدن پوست های چرب توضیحاتی بفرمایید ؟

    1. فاطمه سلیمانی گفت:

      با سلام و درود بر شما
      پوست چرب به دلیل مسائل ژنتیکی و هورمونی، چربی بیشتری تولید می کند. این چربی برای خروج از منافذ پوست به شکل جوش بروز می کند. برای کنترل این چربی و جلوگیری از بروز جوش، به هیچ وجه نباید از محصولات بسیار قوی برای کنترل آن ها استفاده نمود. زیرا باعث خشکی پوست و ترک خوردن سطحی آن می شود. در نتیجه چربی بیشتریبه بیرون آمئه و جوش های بیشتری را شاهدیم. باید از محصولات بسیار ملایم مانند شوینده ، تونر و یا سرم چای سبز و خیار استفاده نمود.
      همچنین استفاده از لایه بردار ملایم و کرم مرطوب کننده و آبرسان فاقد چربی بسیار کمک کننده و موثر است.

  6. مهدیه گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    مطالبتون بسیار مفید بود ،همینطور محصولاتتون من که از همه ی محصولاتی که تهیه کردم راضی بودم 😍😍

    1. فاطمه سلیمانی گفت:

      با سلام
      ممنونم از اعتماد و توجه شما

  7. ساناز گفت:

    ممنون از توضیحات خوبتون . بالاخره بعد از این همه سال تونستم نوع پوستمو تشخیص بدم
    همیشه فکر میکردم پوستم چربه ولی متوجه شدم معمولیه🙏🏻🙏🏻

    1. فاطمه سلیمانی گفت:

      با سلام
      با تشکر از توجه شما
      شناخت نوع پوست بسیار با اهمیت است، چراکه می تواند طیف وسیعی از محصولات پوستی را شامل شود. که اگر اشتباه خریداری شوند ممکن است آسیب هایی به پوست وارد کنند. در حالی که انتخاب و خرید صحیح محصولات مراقبت پوستی به جوانسازی پوست کمک بسیاری می نماید.

  8. مژده باوی گفت:

    من وقتتون بخیر
    واقعا مطالبتون کامل و مفید بود
    ولی من الان موندم که پوستم ترکیبی یا حساس هست
    من ۱۹ سالمه و تا الان از هیچ ضد آفتاب و
    از هیچ مواد آرایشی که به پوستم آسیب بزنه استفاده نکردم
    تو گرما گونه هام قرمز میشه و همیشه روی گونه هام زیر پوستم حالت قرمزی هست ولی جوش یا لکه ای ندارم ممنون میشم نوع پوستم رو تشخیص بدین

    1. naartiti گفت:

      سلام و درود بر شما
      قطعا به علت اینکه جوش نمیزنید، پوست شما از نوع چرب یا مختلط نیست. اما با توجه به قرمزی گونه ها، بهتر است به این موارد توجه کنید. اگر برخی اوقات پوست شما دچار کشیدگی می شود یا بعدا از خارش، بر روی پوست شما رده های سفید به جا می ماند، نوع پوست شما خشک می باشد اما از نوع ضعیف تر آن. یا ممکن است مسدله قرمزی گونه ها به منطقه جغرافیایی محل زندگی شما و سطح اکسیزن آن مربوط باشد. در برخی افراد زندگی در مناطق با ارتفاع بالا و سطح اکسیژن بالا، گونه ها همیشه قرمز است. که این به ژنتیک شما مربوط است و کاری نمی توان کرد.
      همچنین عدم استفاده از ضد آفتاب و گرما، باعث گشاد شدن عروق خونی و افزایش جریان خون شما می شود. در نتیجه در محل هایی از پوست که نازک تر هستند و عروق خونی بیشتری دارند، این مسئله به صورت قرمزی نمایان می شود..
      استفاده از ضد آفتاب را به هیچ وجه فراموش نکنید. زیرا حتما در آینده پوست شما خشک شده و چین و چروک ها سریعتر نمایان می شوند.می توانید برای این منظور از یک ضد آفتاب برای پوست های معمولی شروع کنید.
      با تشکر از توجه شما

  9. آیدا گفت:

    سلام، ممنون از اطلاعات مفیدتون!
    راستش من بین اینکه پوستم خشکه یا معمولیه‌ یا مختلط شک دارم!
    گاهی نوک دماغم و کمی کمتر روی گونه هام چرب میشه، همینطور گاهی روی چونم و پیشونیم و بغل پره‌های بینیم و خیلی‌کمتر روی لپم‌ جوش‌میزنم اما نه‌ خیلی‌ زیاد، با این حال اکثر وقتا حس‌میکنم پوستم کدر و خشکه و شفاف نیست.
    ممنون میشم بتونین راهنماییم کنین؛)

    1. naartiti گفت:

      سلام و درود دوست عزیز
      بهترین روش تشخیص نوع پوست شما استفاده از روش دستمال کاغذی می باشد. ابتدا با یکی از روش های گفته شده در متن امتحان کنید. کامل می تونید نوع پوستتون رو تشخیص بدید. گاهی چربی و گاهی خشکی در پوست معمولی هم دیده می شود.
      سپس با توجه به آن محصولات مناسب پوستتون رو انتخاب و خریداری کنید. برخی اوقات با توجه به مصرف دارو، شرایط آب و هوایی و مصرف برخی محصولات آرایشی و بهداشتی می تونیم رو چرب شدن یا خشک شدن پوست تاثیر بزاریم.
      با تشک از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *