مراقبت از مو

پیشگیری و درمان موخوره

درمان موخوره و دو شاخه شدن مو

علت موخوره و درمان آن

دلیل دو شاخه شدن مو چیست؟

یکی از مشکلاتی که همه ی افراد دارای موی بلند با آن دست و پنجه نرم خواهند کرد، بدون شک موخوره یا دوشاخه شدن انتهای مو می باشد. اگر تا به حال برای درمان موخوره موهای خود ناامید شده اید، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله به کمک چند قدم و راهکار ساده، به درمان، مراقبت و پیشگیری از بروز موخوره پرداخته ایم.

دقیقاً چه چیزی باعث موخوره یا شکاف انتهایی نوک موها می شود؟

موخوره و دو شاخه شدن انتهای مو، به دلیل از بین رفتن کوتیکول مو اتفاق می افتد. این امر به دلیل ساییدگی و حالت دادن روزمره موها، به تدریج اتفاق می افتد. هنگامی که قسمت های بزرگی از کوتیکول از ساقه مو جدا شود، قشر داخلی مو آشکار می شود. مانند هنگامی که پوست تنه درخت از آن جدا می شود و در معرض دید و آسیب قرار می گیرد.

علت موخوره چیست

دلیل دو شاخه شدن مو چیست؟

این شکاف و آسیب باعث بروز یک ترک بر روی ساقه انتهایی مو می گردد، که در صورت درمان نشدن، باعث شکستگی مو می گردد . انتهای مو، دو شاخه و یا حتی چند شاخه می گردد.

هیچ کس موخوره و شکستگی مو  را دوست ندارد. زیرا هم ظاهر زیبایی ندارد هم باعث از بین رفتن سلامتی مو می گردد.

چگونه از شر موخوره خلاص شویم؟

راه های درمان موخوره

خوشبختانه برای پیشگیری و درمان موخوره راه کار های ساده ای وجود دارد. بیایید نگاهی دقیق تر به برخی از ساده ترین راه های درمان موخوره بپردازیم:

کوتاه کردن مو به صورت دوره ای

درمان موخوره مو

کوتاهی مو و پیرایش کردن آن، یکی از بهترین روش های جلوگیری از بروز موخوره می باشد. استفاده روزمره از انواع اتوی مو و سشوار و همچنین استفاده بیش از حد از رنگ مو، دکلره و یا سایش مو زیر روسری یا بالشت های کثیف، باعث خشک شدن ساقه انتهایی مو می گردد. مراجعه به آرایشگاه در هر 6 تا 8  هفته، و کوتاه کردن نوک موها، یکی از بهترین راه های داشتن موهای سالم و شاداب خواهد بود. با این روش هم از بروز موخوره جلوگیری کرده و هم رشد موهایتان بهتر می شود. چرا که قسمت های آسیب دیده حذف شده و فضا برای رشد بیشتر قسمت های سالم مو فراهم می شود.

استفاده از یک نرم کننده مو یا ماسک موی مغذی را به هیچ وجه فراموش نکنید.

استفاده از حالت دهنده های مو، چه نرم کننده معمولی مو و یا ماسک های درمانی مو برای حفظ سلامتی و همچنین ظاهر زیبای مو، بسیار ضروری می باشد. نرم کننده مو و ماسک مو علاوه بر ایجاد حالت براق و شفاف در مو باعث نرم شدن مو و جلوگیری از شکستگی و آسیب مو می گردد.

هفته ای یکبار موهای خود را نوازش کنید

منظور از نوازش کردن مو رسیدگی به مو به صورت ویژه است. گاهی اوقات به دلیل خشکی بیش از حد هوا در شهر های آلوده، استفاده از یک نرم کننده معمولی مو به تنهایی برای سلامتی و شادابی موها کافی نیست. استفاده از وان حمام، شمع های معطر و یک ماسک موی قوی در چنین روزهایی برای سلامتی مو و جلوگیری از خشکی آن بسیار مفید است.

استفاده از ماسک Deep Repair باعث ترمیم کوتیکول های شکسته شده می شود. و در عرض چند دقیقه موهای شما را نرم و ابریشمی می کند. این در حالی است که قسمت های آسیب دیده مو را هم ترمیم کرده است.

اگر فرصت وان حمام و شمع های معطر را ندارید، استفاد از محصولات آلتیمیت ریپیر هیریکس اوریفلیم، قاتل موخوره را به شما پیشنهاد می کنیم. سرم ضد موخوره اوریفلیم، حاوی انواع پروتئین و روغن سویا مشابه با ساختار طبیعی مو بوده.و احیا کننده ساقه مو و ترمیم کننده بافت آسیب دیده مو می باشد. همچنین ماسک موی هیریکس اوریفلیم، بهترین ماسک مو برای درمان موخوره می باشد. حاوی پروتیین گندم، ریشه زنجبیل، امگا 6، برگ مو و دانه های روغنی بوده.و خشکی مو را درمان کرده و از موخوره پیش گیری می نماید.

مشاهده انواع شامپو

 

آبرسانی، تغذیه، رطوبت مو در تمام طول روز

یکی از کلیدی ترین راه های جلوگیری از موخوره و دوشاخه شدن مو، حفظ رطوبت مو و جلوگیری از خشکی مو است. استفاده از روغن مو آرگان، روغن مو نارگیل، جوجوبا و یا هر روغن مفید دیگری برای موها را فراموش نکنید. بعد از حمام، موها را تا حدودی خشک کنید و روی موهای نمدار کمی روغن را به ساقه مو بزنید. با استفاده از روغن مو، موها را تغذیه کرده و آن ها را مرطوب نگه دارید. نگران خشکی، شکسته شدن و از بین رفت کوتیکول ساقه مو نباشید.

روغن آرگان پنتن با کمپلکس Pro-Vموها را سالم و با طراوت نگه می دارد. با موخوره و وز و خشک شدن موها مبارزه می کند.

بهترین محصول مراقبت از موبهترین محصول مراقبت از مو با 22 عملکرد اساسی مورد نیاز مو، قاتل موخوره و دو شاخه شدن مو، ضد موخوره قوی

 

برای خشک کننده مو از سشوار و اتو به شکل صحیح استفاده نمایید

قطعا اجازه دادن به موها تا در معرض هوا و به شکل طبیعی خشک شوند بهترین گزینه برای سالم نگهداشتن موها است. اما گاهی اوقات به دلیل کمبود وقت، یا نیاز به صاف کردن موها، نمی توان از استفاده سشوار و اتوی مو دست کشید. اما می توان با رعایت چند نکته مهم و ساده از آسیب بیشتر و دو شاخه شدن مو جلوگیری کرد.

  • به هیچ وجه روی موهای خیس از اتو و حالت دهنده مو استفاده نکنید. این کار باعث تبخیر و یا جوشیدن آب داخل و روی مو می شود. برای خروج آب از داخل ساقه، مجبور به شکافتن کوتیکول می شود. بنابراین کوتیکول مو از بین رفته و باعث ایجاد موخوره می شود.
  • از ابزارهای آرایشی برقی با قابلیت تنظیم دما استفاده کنید. سعی کنید از دمای پایین تر استفاده نمایید.
  • سشوارهایی با قابلیت تولید باد سرد خریداری نمایید. حتما بعد از استفاده از دمای بالا برای خشک کردن مو، از باد سرد برای خنک کردن مو و جلوگیری از شکستن کوتیکول استفاده نمایید.
  • بهترین راه برای خشک کردن مو با استفاده از سشوار، استفاده از یک حوله نازک بین مو و سشوار است. به این ترتیب جلوی شکستن کوتیکول و ایجاد موخوره گرفته می شود.

 

شانه و برس کردن صحیح مو

شانه کردن صحیح مو

بسیاری از افراد فکر می کنند شانه زدن مو به شکل محکم، باعث جلوگیری از گره خوردن مو و چند شاخه شدن مو می شود. شانه کردن موها به شکل خشن، باعث کنده شدن کوتیکول مو می شود. شانه کردن مو اصولی دارد که رعایت آن برای سلامتی مو بسیار حیاتی است.

  • به هیچ وجه موهای کاملا خیس را شانه نکنید. به ویژه در حمام از شانه زدن موها خودداری نمایید.
  • هنگامی که آب موها را کمی خشک کردید و موها نم دار است، از اسپری های دو فاز یا یک روغن مو برای نرم کردن ساقه های مو استفاده نمایید.
  • حالا به شکل ملایم و از پایین به بالا کم کم شانه کنید و گره های مو را به آرامی باز کنید.
  • از برس های فلزی برای این کار استفاده نکنید. زیرا به راحتی فلس های کوتیکول را از ساقه مو جدا می کنند.

منبع: ++

۶ دیدگاه در “پیشگیری و درمان موخوره

  1. فاطمه سلیمانی گفت:

    tnx for your attention

  2. صدف زاهدی گفت:

    به نظر من خیلی خیلی سایت خوبی بود و توصیه های
    خیلی خوبی هم برای جلوگیری از دوشاخه شدن مو داشت
    ممنونم بابا توصیه هاتون♥️

    1. naartiti گفت:

      درود برشما
      خوشحالیم بابت مفید بودن مطلب برای شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *