مراقبت از مو

روتین مو برای موهای وز

روتین موی وز و داشتن موهای سالم و صاف

روتین مو برای داشتن موهای صاف و از بین بردن وزی مو

اگر به دنبال صاف کردن موهای وز و بدحالت خود هستید مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم. با انجام این روتین مو، از شر موهای وز و موخوره خلاص می شوید.

روتین مو چیست؟

روتین مو در واقع انجام یک سری کارهای مراقبتی و استفاده از محصولات مناسب، برای داشتن موهای سالم، درخشان و بدون موخوره است.

علت وز شدن موها چیست؟

چگونه وز مو را از بین ببریم؟

جذب رطوبت هوا و تورم مو را وزی مو می گویند. در واقع موهای سالم در نهایت تا 30 درصد از وزن خود را می توانند رطوبت جذب کنند. اما موهای خشک و زبر تا 55 درصد وزن خود، رطوبت هوا را جذب کرده و متورم می شوند. که یک حالت پف کرده و وز می شوند، که تقریبا همه آن را می شناسیم.

موهای مجعد دارای ساختار خشک تری نسبت به سایر انواع مو می باشند. بنابراین مستعد وزی و موخوره بیشتری هستند. با گذشت زمان و افزایش سن، چربی پوست سر کاهش یافته و موها خشک تر می شوند. این حالت موجب شکستگی و از بین رفتن کوتیکول مو شده که در نهایت موجب دو شاخه شدن و موخوره مو می گردد.

خوشبختانه صنعت تولید محصولات روتین مراقبت از مو به قدری پیشرفت کرده است.که می توانید با استفاده از محصولات ضد وز و روتین مو، از موهای خود در برابر آسیب ها جلوگیری نمایید.

بیشتر بدانیم: پیشگیری و درمان موخوره

 

چگونه با روتین مو، وز موها را از بین ببریم

خرید شامپو برای موهای وز

اول از همه در انتخاب و خرید شامپو برای موهای وز با برند معتبر اقدام نمایید. برند هایی همچون اوریفلیم، پنتن، واشامی و لایتنس در این زمینه محصولات خوبی به بازار عرضه کرده اند.

در فرمولاسیون شامپو ضد وز مو باید ترکیباتی همچون کراتین، هیالورونیک اسید، امگا 9 و پروتئین Pro-V باشد. این ترکیبات مو را به خوبی تغذیه کرده، خاصیت ارتجاعی مو را افزایش داده و از ریشه تا نوک مو، آن را صاف می کند. با رادیکال های آزاد آسیب رسان به مو مبارزه کرده و روند پیری موهای شما را کندتر می کنند.

روتین مو

استفاده از نرم کننده مو یا ماسک مو در روتین مو

برای جلوگیری از وز شدن موها، باید هر بار که موهای خود را می شویید از نرم کننده استفاده کنید تا مواد مغذی از دست رفته را جبران کنید. همانطور که از مرطوب کننده برای کنترل سطح خشکی پوست خود استفاده می کنید.

از بین محصولات نرم کننده مو، سعی کنید محصولی را خریداری کنید که علاوه بر خواص نرم کنندگی دارای مواد مغذی هم باشد. تا هر تار مو را با یک لایه رطوبت نامرئی و مواد مغذی بپوشاند.

در روتین مو، هفته ای یک تا 2 بار بغیر از نرم کننده، از ماسک مو های غنی از مواد مغذی و کراتینه استفاده نمایید. در بین محصولات موجود در بازار، انواع ماسک موی اوریفلیم، ماسک موی پنتن، ماسک موی دکتر لانا حاوی روغن آرگان و ماسک موی واشامی برای این منظور بسیار مفید می باشند.

کرم موی نرم کننده قوی

برای کنترل وزی مو در روتین مو، داشتن یک نرم کننده برای صافی تمام روز ضروری است. استفاده از کرم مو و ماسک موی بعد از حمام، می تواند.نقش موثری برای صاف و مرطوب بودن موهای بسیار وز داشته باشد. برای شروع به اندازه یک نخود از کرم مو را به کف دست خود زده.و آن را روی ساقه مو پخش کنید. تا ظاهر مو چرب نشود.

بهترین محصول مراقبت از موبهترین محصول مراقبت از مو با 22 عملکرد اساسی مورد نیاز مو،.بهترین محصول برای از بین بردن وز مو، قاتل موخوره، ضد موخوره قوی.

محصولات روتین مو در برابر حرارت

بعد از هر بار استفاده لوازم برقی آرایشی مانند سشوار و اتو موی برای صاف کردن و حالت دادن موها، به علت دمای بالا، رطوبت مو از بین رفته و باعث خشکی مو می گردد. در نتیجه مو بیشتر مستعد وز شدن می گردد. یکی از بهترین محصولات موجود در بازار برای رفع آسیب حرارت به مو، محافظ حرارتی سری طلایی Pantene حاوی روغن آرگان می باشد. این محصول علاوه بر کمک به صافی و براق ماندن مو، موها را در برابر شکستگی و از بین رفتن کوتیکول در برابر حرارت محافظت می کند.

در نهایت می توانید از یک اسپری محافظ مو استفاده نمایید. اسپری را از فاصله 20 تا 30 سانتی متری بر روی موها بزنید.

منبع: ++

۱ دیدگاه در “روتین مو برای موهای وز

  1. فاطمه سلیمانی گفت:

    tnx for your attention

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *